Випробувально-демонстраційний полігон «АвтоКрАЗ»

Випробувально-демонстраційний полігон «АвтоКрАЗ» — єдиний в Україні полігон для випробування важкої колісної техніки, у тому числі військової.

Основне призначення полігону – випробування нової техніки, демонстрація можливостей автомобілів перед потенційними покупцями, а також проведення дослідницької роботи при створенні нових модифікацій серійних моделей автомобілів і встановлюваних на них вузлів і агрегатів. Крім цього, він дозволяє оптимізувати процес обкатки нових автомобілів, що сходять з конвеєра.

Відмінною особливістю випробувально-демонстраційного полігону є його компактність. Площа полігону складає 2 га, що дозволяє проводити візуальне спостереження за випробуваннями техніки, проводити порівняльні випробування різних зразків, мінімізувати час для переміщення автомобілів між випробувальними спорудами.

До складу випробувально-демонстраційного полігону «АвтоКрАЗ» входять різноманітні споруди, що дозволяють давати оцінку прохідності, маневреності, динамічним якостям колісної техніки, а також проводити випробування її живучості в умовах граничних навантажень.

Конфігурація і характеристики споруд полігону відповідають аналогічним, відомим у світі полігонам: Нижньому Тагілі (РФ), НИИИ-21 МО РФ (м. Бронниці), НІЦИАМТ (м. Дмитров), IDEX (Об'єднані Арабські Емірати), SOFEX (Йорданія).

Безпосередньо перед трибуною, що знаходиться у фронтальній частині полігону, розташовані дві траси шириною по 4 м кожна, на яких розміщені спеціальні перешкоди:

«Рів глибиною 2 м і окоп шириною 1 м» -  це перешкода, призначена для перевірки показників поздовжньої прохідності автомобіля.

«Завал із балок, розташованих навскіс» - це вісім бетонних балок висотою 0,4 м і шириною 0,4 м, розташованих під кутом 30 0 один до одного. На цій ділянці перевіряється не тільки геометрична прохідність автомобіля, а й випробування рульового управління, рами, підвіски і мостів автомобіля в умовах високих знакозмінних навантажень.

«Паралельні балки» -  це у два ряди (по 15 штук у кожному) розташовані бетонні балки висотою і шириною по 0,4 м; відстань між балками 0,6 м (вздовж напрямку руху). На цій ділянці перевіряється геометрична прохідність автомобіля, а також проходять випробування рульового управління, рами, підвіски і мостів автомобіля в умовах повторюваних (циклічних) навантажень.

«Вертикальна стінка» висотою 0,6 м контролює можливість подолання автомобілем великої одиночної перешкоди.

«Косогір» з поперечним ухилом 200 і довжиною 15 м для перевірки стійкості автомобіля, що рухається, до бічного перекидання (по ГОСТ В25759-83 *).

«Залізничний насип» заввишки 0,7 м, на який встановлений фрагмент залізничної колії довжиною 6,25 м. Висота від основи насипу до верху рейок - 0,9 м. Споруда перевіряє геометричну прохідність автомобіля в складних дорожніх умовах, а також випробовуються рама, підвіска і мости автомобіля.

«Горбиста дорога» довжиною 28 м, шириною 3,6 м і відстанню між вершинами пагорбів - по 6 м для перевірки прохідності автомобіля по ланцюгу пагорбів, що чергуються.

«Басейн» призначений для випробувань автомобілів на бродохідність. Конструкція басейну дозволяє проводити випробування автомобілів на подолання броду глибиною 1,2 м; 1,5 м; 1,75 м (по ГОСТ В26442-85).

«Гірка з труб» - 10 бетонних труб діаметром 0,8 м утворюють гірку висотою 1 м. для перевірки геометричної прохідності автомобіля, а також випробування рами, підвіски і мостів автомобіля в умовах циклічних навантажень.

«Циліндричні кочки» - шість кочок циліндричної форми висотою 0,4 м, розташованих у два ряди. При чому між окремими кочками висота дорожнього покриття неоднакова, що дозволяє перевіряти рульове управління, раму, підвіску, мости автомобіля в умовах великих знакозмінних навантажень.

«Багатоступінчатий уступ» - ступінчаста симетрична бетонна гірка висотою 0,8 м, в якій нижні щаблі мають висоту по 0,2 м кожна, а верхній - 0,4 м. Ця ділянка – на перевірку геометричної прохідності автомобіля, випробовуються рама, підвіска і мости автомобіля в умовах одиночних пікових навантажень.

«Трамплін» заввишки 0,5 м - перешкода для випробування рами, підвіски і мостів автомобіля на вплив надзвичайно високого одиночного навантаження.

«Пагорб висотою 10 м» - на ньому розташовані ділянки: з ухилом 60% - для випробувань автомобілів на подолання граничного підйому (по ГОСТ В25759-83 *); з ухилом 20% - для випробувань гальмівної системи одиночних автомобілів (на відповідність Правилам № 13 ЄЕК ООН); з ухилом 12% - для випробувань гальмівної системи автопоїздів (на відповідність Правилам № 13 ЄЕК ООН).

«Піщана ділянка» - шириною 6 м, довжиною 34 м, глибиною піщаного шару 1 м для перевірки прохідності автомобіля в умовах проходження сипучих пісків

«Дощова установка» призначена для випробування автомобілів на водонепроникність (по ОСТ 37.001.248-86) під впливом штучного дощу; в тому числі сильної тропічної зливи.

Перешкода «Завал з каменів» - хаотично розташовані величезні камені вагою до 200 кг утворюють кам'яний розсип. На цій ділянці перевіряється геометрична прохідність автомобіля, випробовуються елементи ходової частини, несучої системи рульового управління, шини.

Перешкода «Лісовий завал» - хаотично розташовані колоди діаметром до 0,5 м імітують реальний лісовий завал. На цій ділянці перевіряється геометрична прохідність автомобіля, а також випробовуються рама, підвіски і мости автомобіля в складних дорожніх умовах.

«Майданчик для перевірки маневреності автомобілів» розміром 40х 40м. Тут проводяться випробування автомобілів з маневрування.

«Бетонні надовбні» - ланцюг бетонних блоків з габаритами 1,5 х1,5 м; відстань між блоками 2,2 м (вздовж напрямку руху); висота першого ряду блоків - 0,2 м, висота наступних блоків - 0,4 м. Тут перевіряється геометрична прохідність автомобіля, при цьому рама, підвіска і мости автомобіля піддаються високим навантаженням.

Презентація техніки